Yazılar

Kozmik kelime anlamı ile “evrenle ve onun genel düzeniyle ilgili” olarak ifade edilir. Günümüzde yüksek öneme sahip gizli ya da gizemli ve geneli ilgilendiren “şeylere” hitaben kullanılır. Tam da burada ne güzel oldu aylardır beklettiğim konu başlıklı yazım. Bugün yayında…
Ne derler bilirsiniz her şeyin bir zamanı var.
En çok bu “zaman” olayına takıntılı olarak gene kendi kendime de bir ders vermiş oldum♥

Peki, nedir bu kozmik seviye durumumuz…
Ülke olarak baktığında sanırım en üst seviyelerdeyiz… Bakış açıları değişti, ilişkiler değişti, iş ahlakı değişti… Değişti de değişti. Aslında iyi olan “değişim” zaman içinde kendi anlamına bile ters düşen bir duruma düştü.

Halimize bakın diyeceğim bakmayın bile… Ben bile kendimle çelişiyorum. Yazı yazıyorum işte kendi çapımda ve haddimi aşmadan bunları da web sitemde yayınlıyorum falan. Ama bazen ne için bütün bu çaba demiyor musunuz sizde? Sabah kalk işe git, para kazan, stres ol, eve gel, yat uyu! Robotik yaşamın dışında bir de hayatın gerçekleri var öyle hadi canım deyip geçemiyorsun. Gerçekten ben bile bunu sorguluyorum. Çünkü sosyal medyayı kullanıyorum, yazılarımı paylaşmak için ve çıkaracağım kitabımın az da olsa adını duyurmak için… Bir taraftan da sosyal medya resmen bir şeytan oyunu. Yani doğru yerde miyim, kime hitap ediyorum ya da edeceğim endişesindeyim aslında… Bu bir çelişki benim için o yüzden de oldukça dikkat ediyorum kullandığım kelimelere.

Günlerdir uyuyamıyorum okuduklarım, manşetler, olaylar… Aklım burada nasıl yaşayacağız diye sorguluyor artık. Hani gizlilik denen şey zaten kalmadı da, bir de ifşa durumları var. Akıl almaz halde insanlar birbirilerine saldırıyorlar. Ve biz sadece bardağın boş tarafını görmeye alışığız. Bu kötü bir ruh hali değil olaylara hazırlıksız yakalanma hali diyelim. O bardak var ya aslında hep boş. Yani aldığı kadar hazneye sahip. Konularda bundan ibaret. Aslında çoğu şey basitken zorlaştıran bir zihniyet olmaya doğru gidiyoruz.
Bizler insani canlılar olarak yani pekte uzaylı olduğumuzu düşünmezsek eğer, bu kozmik enerjiyi neden olumlu yönde kullanmıyoruz. Cevap belli işimiz gücümüz #stalk çünkü…

Herkesin elinde (ben de dâhilim) telefon o ne yemiş, ne içmiş, ne giymiş yani saçma sapan bir durum. İnanın artık kimse kimseyi özlemiyor. Niye özlesin ki! Sosyal medyayı aç bak gör. İşte bu hale geldi bizim sözde “kozmik seviye” durumumuz.

İşi, gücü sadece insanlara hava atmakla geçen, zamanının %80’nini sosyal medyada harcayan bir nesil var. Ve ne yazık ki yetiştireceğimiz çocuklarımızı bunlardan uzak tutmak ne kadar mümkün? Aslında bu işin en korkutucu kısmı. Zaten artık sokakta oynayan çocuk yok, kimse çocuğunu başıboş sokaklara bırakmıyor. Kötülük ve müebbet suç teşkil eden olaylar kol geziyor çünkü. Kimsenin kimseye güveni kalmadı. İyi de sokaktan korudun ya sosyal medya?

Şimdi söyleyeceklerim gündemi meşgul eden, etmiş olan, etmekte olan ve daha niceleri için… Hepimiz yetişkin insanlarız ama bir de korumakla sorumlu olduğumuz evlatlarımız var. Şu anda evde bir saniye bile televizyon ya da internetle baş başa kalsalar görecekleri neler bir düşünsenize? Birilerinin çıplak videoları, açıklamaları, ifşa edilmiş özel hayatlar, çeteler, terör… Sizce böyle çocuk yetiştirmek nasıl bir duygu? Tahmin edebiliyorum.

Peki ya bunlara izin verenler ve gizli kalması gereken mahrem hayatlarını önümüze direk sunanlar için ne düşünüyorsunuz? Onu da tahmin ediyorum. Hayat sadece fotoğrafların altına yazılmış hashtag #andanibaret değil arkadaşlar. Hayat bir bütün olarak temsil ettiğimiz kişilikten ibaret. Yaşadığın hayat ve temsil ettiğin isim senin kim olduğundur. Her gün bir yenisine imza atan sözde skandal haberlerin gündemi ve hayatımızı doldurduğu bir hayata ben “hayat” demiyorum. İnsanların bu denli çirkinleşip birbirilerine saldırdıkları bir düzene dâhil olduğum için ucundan kıyısından sessiz de kalamıyorum.

Hadi sorgulayalım şimdi nerde kaldı bizim “kozmik” “seviye” ? Mutlaka bir yerlerde ama nerede? İnsanların kendi kusurlarını örtmek için başka hayatları harcamasına “seviye” diyebiliyorsak ayakta alkışlarım.

Çünkü yetişmekte olan yeni bir nesil var her ne kadar bunun farkında olmayanlarla beraber aynı havayı soluyor olsak da. Ve o nesil öyle bir geliyor ki, yakında belki de yenidünyayı yaratacak olan bir nesil bu. Nasıl örnek olacağız? Ne bırakacağız geride… Ya da bizler yaşlandığımızda bir köşede insanların birbirini ezip geçmesine mi şahit olacağız. Kimse farkında değil ama ister istemez gülüp geçtiğiniz sözde skandal olaylar bile zamanla kendi içinde meşrulaşıyor. Ve kişiler yapmakta oldukları eylemlerine bir yenisini ekliyorlar.
Konu da bu ya zaten.!

Ne olduğun değil, ne yaptığınla anılmak. Şu anda hangimiz sorguluyoruz karşımızdakinin hayrını, hayırsızlığını? Ama yapılanlar orada kalıyor. Ve çok uzun zaman alıyor biliyor musunuz sosyal medya üzerinden yayılan şeylerin kalkması. Çünkü internet kanser hücresi gibi çoğaldıkça başka yerlere de bulaşıyor. Resmen metastaz oluyor bu olaylar. Belki fikri mülkiyet sahibinin esas amacı da bu ama bize neden bulaştırıyorsun? Başka hanelerde yaşananlar, özel hayat, cinsel kimlikler neden bizi ilgilendirsin ki? Ama ilgilendiriyor olaylar böyle işlediğinde. Bence artık dur deme zamanı geldi. Ve kalpten inanıyorum bunların bir seferde değil belki ama kalıcı çözümlü cezai yaptırımlarla önleneceğine.

Mesela ben yan dairemde neler oluyor bilmek istemiyorum. Kim ne kadar kazanıyor merak etmiyorum. Beni sadece kendi sorumlu olduğum kişiler ve hayatları ilgilendiriyor. Böyle olması gerek değil mi normal şartlarda. İstemeden dahil edildiğimiz özel hayatlar hakkında fikir sahibi oluyoruz ve gizlilik diye bir şey kalmıyor. Evet, belki bundan para kazanan insanlar var ama kısmı da beni ilgilendirmiyor. Sadece bu hayatların eksilmiş enerjilerini alıyoruz kendi içimize. Örnek asla olamaz ve hatta insanın aklında uyuyan tilkileri bile uyandırıyor deyimi yerindeyse. Buna hakkınız var mı? Beni, seni, onu, diğerlerini konuya yorum yapar hale getirmeye hatta ve hatta empati kurmak zorunda bırakmaya hakkınız var mı?

—YOK!—

İşte bu yüzden insanları edindiği hobilerinden ve zevklerinden vaz geçmeye zorluyorsunuz. Özgürlük anlayışınıza her şey ters ama bir sizin ki doğrudan şaşmıyor. Zamanında inancınız eksik şimdilerde tavan. Peki, bize ne bundan. Her şey Allah ile kul arasındadır. Aynı şekilde AİLE yaşantılarınızda sizleri ilgilendirir. Bizlere ne bundan! Yaptığınız hayırdan ya da bağıştan bizlere ne! Zaten yapılan bir iyilik asla dile gelmez. Bize böyle öğretildi. Ancak sizler yüzünden dediğim gibi dinlemeyi sevdiğim müzikten, eğlendiğim mekânlardan, kendimce dilediğim dileklerimi bile manasız görmeye başlamış biri olarak. Gerçekten bizlerin hayatların da sizlerin ne işi olabilir? Herkes yaptığı iş ile gündemdir ya da değildir. Sonra bir de şu arınmalarınız yok mu?

Hele hele en delirdiğim konulardan biri de şu; jimnastik yapmayı yani bir nevi bedeni gevşetmeyi başka isimler altında arınma olarak görenlere deli oluyorum. Saygıda duyuyorum ama şahsi fikrim maalesef kendini bir yere bir türlü ait hissedemeyen ve travmatik geçmişleri olan azdan çok bilen insanlar bu yola baş koyuyor. Başarılı da oluyorlar. Ama hangi konuda? Kendini geliştirmek mi yoksa bedenini geliştirip aynı denklem içinde zihnini açmak mı?

İnanın tahmin edemeyeceğiniz kadar okumuş ve bilgi birikimi sağlam biri olarak bunları söylüyorum. Kimilerini rahatsız edeceğini bilsem de bunu söylemekten dolayı asla kendimi kötü hissetmiyorum. Eninde sonunda bu da bir tercih değil mi?

Huzur isteyen kendini her şeye adayabilir. Ama önce kendine verecek bunu sonra sorumlu olduğu kişilere. Bu konuda da çok netim. İnsanlar bazı arayışların sonunda aşırıya kaçtıklarını ya fark etmiyorlar ya da bu bir şeyin kafası olmalı…

Bir kere her şeyden önce bilimsel olarak ispatlanmış beden iskeletinin farklı travmalara uğramasına sebep bu derin düşünme işleri. Ben bedenimi seviyorum ve iyi bakıyorum çok arınmak istersem de ne yapacağımı ve bana neyin iyi geleceğini çok iyi biliyorum. Ama bu yol asla aşırıya kaçmak değil. Yani aslında şunu söylesem size sokaktaki bir dilenciye acıdığınız zaman ona para veriyorsunuz, çünkü kendinizden farklı ve aşağı buluyorsunuz onları.

Hâlbuki biz insanlar eşit değil miyiz? Ne zaman ki sen birini kendinden az görürsün o zaman kendini de nerede gördüğünü hatırla derim.
Bir laf vardır “acıma acınacak hale düşersin” diye. Niye böyle demişlerdir biliyor musunuz kendinizi kimseden üstün görmeyin herkes eşit yaratılmıştır inanışından gelir bu.

Ancak bazı bedensel aktiviteler bunu Dünyanın en fakir bilinen Ülkelerine giderek yapıyorlar. Niye mi çünkü orada ki kültürel ve sosyal farklılığın onları terbiye ettiğine inanıyorlar.

İşte bu bir acıma sistemi! İnsan ister istemez kendi mutlu hissediyor, şükür etmeyi bilmeyen bile oraları gördükten sonra şükür ediyor.
Bu sizce bir arınma yöntemi mi? Yoksa kendini daha da değerli hissetmene sebep olan yaşayışı görüp mutluluğun para olmadığını anlama yöntemi mi? Hangisi?

Bana göre bunlar tamamen insanın kendi kendini inandırıp avunma sistemi.
Sistem ne ister? Çalışasın, çok çalışasın ve bunu şikayet etmeden yapasın, izin verilen ölçülerde eğlenesin, evine dönesin, televizyon izleyesin ve sonra yine çalışasın, çalışıp kazandığını sandığın parayı yine sistem için tüketip ona geri veresin… Kapitalizmin işleyişi böyle.

Alın bakın buyurun gündeme koskoca bir cemaat kurulmuş insanlar kandırılmış, istismara uğramış. Her şeyin aşırı zarar ve de gizli kalsın diye yıllarca üstünü başkalarını suçlayarak örttüğümüz kusurlarımız yüzünden bir yerlere sığınmak diyelim. Ya da demeyelim. Herkes yapmak istediği arınma sisteminde özgür!

Ama halk olarak bizi en çok rahatsız eden bakış açısı işte bu! Bana ne senin ne yediğinden, organik hayatından ve inanışlarından. Bedeninden, geç yaşlanmandan bunların ıvır zıvır faydalarından. Gerçekten bize ne! Doğal hayatın adresi belli bunu seçen insanlar da var ancak hiç biri körü körüne “kabul ediş” yaşamıyor. Ve işin manevi kısmında direnip konu maddeye gelince de özenilesi hayatlar yaşamıyor.

Ama şunu özledim hani o duvara bardak dayayıp komşusunun evini dinleyen teyzeleri ve giriş kat penceresinden ayrılmayan sokağın ajanı olan insanları işte o nesil…
Hatırlatırım ama o bardakta boştu.!
Bir de Masumdu!

Kötü değildik bu kadar. Savunmasız olan canlılara böylesine ıstıraplar çektirmiyorduk bence (hala eskinin iyi olduğuna inanan biri olarak) belki de haberimiz yoktu ama kötüydü gene. Ne fark eder gizlilik diye bir şey var mıydı? Vardı! Mahremiyete saygı vardı. Aile denen koskocaman bir çatıydı. Ve böylesine gelişi güzel harcanmıyordu hiç bir duygu.

Sabah 4’e doğru sıçrayarak kalkıyorum aman Allah’ım ne rüyalar neler neler filmlere konu olur öyle şeyler görüyorum şu sıralar. Çünkü insanların üzerinde bırakılan metastaz olan bu sosyal medya hastalığı rüyalarımıza kadar girmeye başladı. Anlatsam inanamazsınız. Çünkü korkuyorum gelecekten ve yetiştirmekte olduğum evladımın hayatından.

Daha dürüst ve gerçek insanların ön planda olması gerektiğini düşünüyorum. Ve inanır mısınız ben çok uzun süredir zaten televizyon izlemeyen biri olarak artık dizi bile izlemeyi bıraktım. Sadece bebeğimin izlediği şeyleri takip ediyorum o kadar. Buna rağmen işim gereği yazdığım için sosyal medyadan bir haber de olamıyorum ama şu an gerekli enerjiyi bulsam hayatımı iş kolik olarak geçireceğim bir meslek seçmeye harcardım.

Her neyse sadece evrenin bir parçası olarak kabul ediliyorsak bu enerjiye sahip olduğumuz alanları tamamen gene başka kozmik konulara doğru yönlendirelim hiç değilse. Son zamanlarda her şey bu kadar ters giderken bu işte de vardır bir hayır demeyelim mesela. Çok bilmek ya da çok gezmekten değil aile olgusunun en özel sırların kasası olduğunu unutmayalım, unutturmayalım.

Ve son olarak Alman yazar merhum Günter Grass’a ait olan Kozmik isimli şiirden birkaç dize paylaşarak, bir sonraki yazımda daha neşeli ve güzel şeylerden bahsetmek dileği ile konuyu artık kapatayım.

 

♥♥♥

Bir yaşantımız var şu yuvarlakta
Adına yeryüzü dediğimiz
Biz kaplamışız duvarlarını bin yönde
Çizmiş karanlığı üzerine ellerimiz
Düşmanlar yaratmışız kendi içimizden
Ölümü üleştirmiş eşken isimlerimiz
Sımsıkı kapanacaksa bütün kapılar
Hiç belirmeyecekse o düşsel umut
Kapkara duracaksa orada ufuklar
Sonsuza kadar ışıksız şu konut
Yalnız korkudur boy verir içimizde
Bir gizli düşmanın açlığını büyüten
Saldırır belki yıkar duvarlarımızı
Çiğnenir geçeriz belki dişlerinden
Direnç anlamsızdır o zaman, yenilmişizdir çünkü
Yönelir sorulara durmadan çaresizlik
Dostlar, kardeşler, en kopmaz ilgiler
Şu yuvarlak içinde baştan gömüldük…

♥♥♥

 

Belki de ileriyi gördü ya da sezgileri çok kuvvetli idi.
Ama sonuçta ne ben kâhinim ne de sen. Hepimiz güzelleştirmekle meşgul olduğumuz bedenlerin içinde ki ruhlarız. Ne zaman bu bedenlerin içinden dışarı taşıyoruz işte orada kozmik seviye dediğim nokta başlıyor…

Sevgilerimle,
Merve♥

 

 

 

Kaynaklar
www.antoloji.com/kozmik-2-siiri/

Yazımı okuyup buradan sadece “meditasyon” alıntısı yapacak olanlara da bir link tavsiye edeceğim.

Mutlaka okuyun
Bilgi zararsızdır kirletmediği sürece…
http://www.derki.com/sifacilik/yoga-tehlikeli-midir/

TİPİ TİPLER
TRAJİKOMİK

Bu yazı Sosyal Mesaj içerir, lütfen esprileri ciddiye alıp uygulamayınız.
Teşekkürler 🙂

Var böyle tipler kullanıcı isimli bir hesap var Instagram da ben en sıkı takipçisiyim iyiki de var o olmasa son aylarda elimde telefon kahkahalara boğulamazdım sanırım kendisine teşekkürü bir borç bilirim?.

Mutlaka takip edin pişman olmayacaksınız. Gerçek kimliğini ifşa etmemesi beni hiç rahatsız etmiyor aksine çok akıllıca bir hareket sonuçta kendi keşfettiği ve sosyal çevreden yakalayıp vurgulamak istediği figürlerin önüne kendini atsa belki bu kadar popüler olmayacaktı o da bunun farkında zaten.

Şimdi adamın işlediği karakterler eğer aktif bir hayatınız varsa gerçekten çok fazlaca gün için de karşılaşacağınız minimum 2 ya da 3 tipten biri oluveriyor. Birinci kat sol kapı komşu teyze, mahallenin bakkalı ve terzisi ama en önemli mekân biz kadınlar için kuaför salonları ve sanatkârlarımız diye uzar gider. Zaten hali hazırda gün içinde yurdumdan manzaralar korosu malumunuz bir de bunların hayatımızda olan versiyonları var ki, işte orda yol sadece çatallaşmıyor, git gide kıvrımlarına kıvrım katıyor.

Mesela en sık karşılaştığımız ya da hayatımızda olup da en çok şikâyet ettiğimiz insan tipi olumsuz kişilikler. Muhtemelen ben de bunlardan biriyim bir başka arkadaşım için nasıl olsa er meydanı diye aldım kalemi yazıyorum işte… Siz de alın siz de yazın hem ben öyle kimseye laf geçirmem yüzüne baka baka söylemekten inanılmaz haz alırım ve dürüst sevgi yoluyla noktayı koyarım bazen virgül de olabiliyor gelmeyin üstüme?.

Bu tipi tipten biraz bahsetmek istiyorum sizin için sakıncası yoksa zaten yazı bitince ah yazık Merve neler çekmiş fikrine kapılacağınızdan hazır kalem bendeyken istediğim kadar ajite edebilirim durumu?

Bu olumsuz insan tipi tip sabahın körlerinde sizi aramaya başlar taa ki akşam uyuyana kadar, akıllı bir tanecik telefonunuzun şarjı ölene kadar arar arar arar … Uyuyamaz gene arar, uyanır gene arar. Rüya görür arar, görmez arar. Bakkala gider bakkaldan arar eve döner evden arar, tuvalete gider oradan arar. Şarjı biter komşunun telefonundan arar, mesaj yağmuruna tutar… anlatabiliyor muyum ? Dertleri sıkıntıları bitmez, hep mutsuz ve kadersizdir. Öyle alışmıştır ki rolüne dışarıda ki insanları da ağır eleştirir sırf bu yüzden yani hata payı sıfır insan örneği oluveriyor kendileri. Ah ne şeker dimi?

Hep siz onunla olun isterler eğer bu bir kız arkadaş ise asla sevgili, eş yapamazsınız çünkü kuvvetle muhtemel kendinin ki kısa süre önce, çok kısa bir süre kaldıktan sonra kaçtığından bu kızcağız yalnızdır ve harika bir çeyizi vardır ama nafile her şeyi siz olursunuz. Sevgiliniz varsa da zaten vazgeçin o iş bitti demektir. Ya sevgiliden ya arkadaştan vaz geçeceksiniz ama bence ikisini de terk edin 🙂 Bir taş la iki kuş vurmuş olursunuz, hem zaten öbürüyle hala sevgiliyseniz aman ne işiniz var iyi bir adam olsaydı şu an size o muhteşem gelinliği giymeniz için geç olmadan en büyük taş ile teklifi yapmıştı. Yapmadığına göre hala sevgilisiniz 🙂 Dediğimi yapmayın bu sadece çok şeker bir şaka 🙂 ama yapabilenleri tebrik ediyorum canım hem cinslerim iyi ki varsınız ama keşke biraz daha az kıskanç olsanız doğanız gereği sadece hayatınızda ki adamı kıskansanız ve bu korkunç arkadaşlık safsatası bozulup gitmese dimi…?

Çünkü maalesef kadının en büyük düşmanı gene kadın ?.

Ama bu tipi tip eğer sıradan bir erkek arkadaşsa yani sevgili olmayan versiyonu ile hayatınızda boy gösteriyorsa, bunu sadece evde kalmış kız arkadaşlarınızla tanıştırın ki başını yakın çünkü eğer hala bekarlığından yakınıyor, yalnız uyanmaktan, kadınların bu devir de artık erkekleştiğinden, geyşalığı unuttuklarından falan mız mızlanıyor ise bilin ki kaşınıyordur onun sultanlık dönemini şehzade olarak geçirdiğini ona hissettirmeden Rus ruleti oyunuyla gösterin☺ ve onun başını yakın kısaca başınızdan atın derim onlar zararsızlardır. Sadece erkekler inanılmaz dedikodu severler. Çoğunluğu dinleyici olduğunu iddia etse de bu büyük bir yalandır alakası yok asla öyle bir şey yok çünkü tarihte de çok fazla örneği vardır ki erkeklerin çenesini tutamadığı ve çok fazla dedikodu meyilli karakterler olduğundan çok kişinin ocağına incir ağacı dikilmiştir.? Neyse bunlarla düşman olsanız da bunlardan zarar görmezsiniz çok az erkek kin tutar arkadaşlıklarına karşı. Hem fenamı birinin daha yuvasını yapmış olmanın verdiği muhteşem hafiflemeyle artık siz kesin bir kanatsız meleksiniz. Neyse ben bunu çok yaptım hala da çok pişmanım çünkü kendime faydam olmadı insan önce kendini sonra çevresini mutlu eder yok ben  ilk önce 1349933 milyon insanı mutlu etmezsem asla hafifleyemiyorum.

Peki, iyide bir de sizin de azıcık kalmış enerjinizi de alır götürürler bunlar zaten her yerdeler kaçmak mümkün değil. Özel hayat sigortanız varsa sizi delirttiğinde gidebilecek dilinizden anlayan güzel konforlu özel hastaneler var özelden yazın anında adresleri cebinizde ? şaka tabii ki asla böyle bir şey yok.

Bir de bu olumsuz ve mutsuz, ölmüş, bitmiş, tükenmiş insan versiyonuna ilaveten biri daha var ki belki ondan çok az vardır hayatınızda belki henüz karşılaşmadınız bile yani çok şanslısınız diyorum kaçın diyorum … Gidin bir sahil kasabasına yerleşin, dönmeyin buraya… Çünkü karşılaştığınızda muhtemelen bir daha hayatınızdan çıkarmak için çok uğraş vermeniz gerekecek çünkü bir de bunlar bağımlılık yaparlar, alışırsınız sonra da çekip gidemezsiniz kolay kolay. Neyse bu kişiden kişiye değişir tabii hepimiz aynı değiliz arkadaşlar rahat olun?.

Biraz da canım Katalizörcüğümden bahsetmek istiyorum yüksek müsaadenizle…

Bu da böyle dünyaları yaratmıştır, en muhteşem, en özel, en en en en yani yazmakla bitmez öyle en leri vardır ki yani siz daha ne gördünüz ki neyse aman Allahtan öğrenmeye açığımda benim için sorun olmuyor.

Bunlar acayip kavgalar çıkartılar katalizör diyebiliriz bunlara ben öyle gruplandırdım bu yavrucakları. Neyse bu katalizörler çıkarttıkları acayip anlamsız zamanlamalı kavgalarını size yıkarlar ve bunu toplum önünde küçük düşmenize sebep olma amacıyla yaparlar ki dikkatli olun onlarla kavga etmeyin he deyin itaatkâr olun isterler. İtaatte en ufak bir değişme hissederlerse görmeyin zaten kapayın gözlerinizi çünkü birazdan üstüne atılacak suçlar sayesinde 1873187329 milyar ışık hızı ile bu dünyadan uzaklaşmak isteyebilirsiniz.

Çok normal bir tepki bu  korkmayın hiçbir şey olmuyor sadece kısa süreli devrelerinizi zorlayan bu gerilim hattı projesi yüzünden biraz hayatı erteleme moduna girebilirsiniz bunlar dediğim gibi çok normal.

Neyse bu katalizör arkadaşlarla uğraşmak çok zor ve bunaltıcı ama bunlar bir de korkunç blöf tipler yani siz kendinizi nimetten saymıyor ve rahat kafa.com diye yaşıyorsanız bile inanın zor. Yalan, blöf, bahane, uydurma her türlü iskambil bunlarda ve eğer yalan söylemeyi beceremiyorsanız emin olun ki söyleyeni çok ama çok iyi anlıyorsunuz. Tecrübeyle sabit?

Siz düşünün artık bunlar ne denli tehlikeliler… Yaşam enerjinizi çalarlar bir köşeye geçer onca şeyi yapan kendisi değilmiş gibi bir de nutuk çekerler size hani burada vermek istediğim orijinal tepkiyi yazamayacağımdan ? sadece G kuvvetiyle bunlara doğru koşmak istiyorsunuz zaman zaman, ne şeker dimi.

Bunlarla ilişkilerinizi nereye taşırsınız bilemem ama hala onlarında farkında değilseniz sadece kendinizi küçümsemeyin hayatta her şey şaka, espri tadında diye böyle içimden geldiği şekilde tatlı bir hale çevirmeye çalışıyorum ondan yazı dilim ve kalemim ağırlıkta esprili. Lütfen kendinizi sevin, her şey kendini sevmekle başlar geçte olsa bu sözü öğrenip hayatıma geçirdiğim için şükrediyorum ama gerçekten insan en taze yaşlarında bunu göremiyor zaten her birimiz ölmeyecekmişiz gibi yaşadığımızdan bazımız için öz güven egoya dönüyor ben bundan değil zararsız kısmından bahsediyorum o yüzden de kendinizi sevdiğiniz için kimse ölmez, önce kendinizi sevin bu bedende geldiyseniz bu dünyaya önce bedeninize güzel ve sağlıklı bakmak zorundasınız.

İşte böyle bunlarla ilgili zaman zaman yazı yazacağım ama siz dediğim gibi dediklerimi yapmayın…?

Sevgiler.