Yazılar

Değerin, sahtesi de gerçeği de kara bahtın fırtınalarında belli olur.
William Shakespeare

Değerin sahtesi olur mu derseniz öyle bir olur ki siz bile neye uğradığınıza şaşarsınız!
Gerçeğine rastlarsanız da kendinizi şanslı saymanız gerek. Bugünün insanların da çok az rastlanan hatta ve hatta nesli tükenmiş özellik diye düşündüğüm durum.

Birinin gözünde çok değerli olmak sadece onun size verdiği kıymet ile ilgiliyken, buna orantılı da kendi içsel dünyasının ne denli zengin olup olmadığı ile alakalıdır.

İnsan olmanın gereğidir.

Önce kendi değerini bilmektir ve buradan yola çıkarak karşınızdakinin sizin yerinizde olsa deyimi ile “empati” kurabilmenin en temel kuralıdır.

Değer derdine düşmemek lazım sözün özü. İnsan önce kendi değerini bilmeli sonrası zaten gelir. Tersini düşünüyorsa da buna karşılık kişiler ve olaylar önünüze çıkar. Hayat böyledir ne ekersen onu biçersin diye boşuna dememişler. O yüzden uzmanlar ısrarla çocukların mutlu ve huzurlu bir ortamda büyümesinin ne denli önemli olduğunu söylüyorlar. Mutluluk duygusunun buram buram koktuğu bir yuvadan asla kendini değersiz hisseden bir çocuk çıkmaz.

Eğer ki huzursuz ve kaos yaşanan bir ortama çiçek bile bıraksanız iki gün sonra ölür. Enerji meselesi.
Bizler genellikle başımıza gelen ve kötü diye yorumladığımız olayları kadere bağlarız. Aslında hiç ilgisi yok ve tamamen bunlar kurgusal desem.?

Yani insan neye inanıyorsa ona yoğunlaştıkça onu içinde büyütüyor ve günün birinde beklenmedik olaylar silsilesine şahit olmaya başlayınca yaptığı şeyin meyvelerini almaya başlıyor. Ve bu maalesef her şey için geçerli.

Kaçınılmaz olayları yaratan biziz. Korkularımız ve endişelerimiz öyle güçlü sinyaller yayıyor ki bunun hormonel kısmını katmıyorum bile. Sonunda da bir şekilde bomba patlıyor. O yüzden korkuyu ve endişeyi yaratan çukuru çok iyi bulmak lazım. Çünkü ilk fırsatta oraya beton dökmezseniz hayat boyu maalesef karşınıza çıkacak olan konular ve başlıkları şu andan itibaren bellidir.

O kadar ki insan her şeyi zihni ile yönetecek donanıma sahip. Bir önceki yazımda bir ahtapotun özelliklerinden bahsettim. Şehir efsanesine inanmayın. İnsanlar beyinlerinin neredeyse %100’ünü kullanıyor. Üzgünüm ama bilimin söylediği gerçek bu. İnsan beyni oldukça fazla enerji üretir. Uyuyan bir beyin 25 watt’lık bir ampulü çalıştırabilir güçte. Yani neye odaklanırsak öylesine güçlü bir enerji alanı yaratırız ve bu alanı da verimli/verimsiz kullanmak gene bize kalmış demektir.

Değer arayışına girmeyecek ve değer değil, değer aralığı vereceksiniz. Ama önce kendinize değer vereceksiniz. Çünkü bu en insani tavrı kendinize göstermezseniz, başkalarından da beklentileriniz o derece artar ya da azalır. Az beklenti de olmak demeyelim de beklenti hakkınızın bile elinizden alınmış olması durumudur bu. Ve maalesef gene sözü öz benliğe çevirince, kendi varlığım dışında ki hiçbir canlıyı sorumlu tutamam.

Kaçınılmaz olan elbet olur, olacaktır da. O yüzden kelime anlamı ile “kaçma” kısmında “kaçırmadan” bunu kontrol edebilirsiniz.
Herkes yaşadığı hayatı nasıl sergilediği ile kendisinden sorumludur. Ve başka insanların sorunlarını benimsemeden önce bunun size son derece zarar vereceğini bir düşünün derim. Herkes birer bireydir hayatta. İkiz doğan çocuklar bile. Farklıyız birbirimizden ve farklı senaryoların içine doğuyoruz. Böyle düşündüğünde insan çok az kişiyle ortak nokta bulabiliyor. O yüzden hayatımızın kemik yapısını tamamlayan, benim hep kemikleşmiş diye tabir ettiğim yabancı insanlar az sayıda kalıyor. Çünkü insan yaş aldıkça çevresinin de steril olmasına özen gösterir hale geliyor ki bu çok normal. Fazla kalabalık hayatlardan gelenler özellikle bu bahsettiğim duruma uygun. Böyle olunca birden fazla insanın hayat enerjisini de içinize almamış oluyorsunuz ki bir kişinin ki bile oldukça fazla. Benim vurguladığım en özel ve hassas nokta partnerler. O yüzden hayatınızın merkezi haline getirdiğiniz insanların size değer vermesini değil de sizin kendinize ne kadar değer verdiğinizi görerek sizi sevmesini sağlayabilirsiniz ki bu zaten kendiliğinden olur. O zaman kimsenin hayatında ki bir yükü üstlenmek yerine onun sizin alanınıza ne kadar dâhil olabileceğini görmesini sağlarsınız.

Bence beyninizin %10luk kısmını değil de, yanına bir 0 daha ekleyip %100’ünü kullandığınızı bir kez daha hatırlayın. O zaman düşünce gücünüzün gerçekten de bu başlık kadar kaçınılmaz bir gerçek olduğunu benimsersiniz.

Her şey kendini çok sevmekle başlar.

Her sabah uyandığınız da aynaya baktığınız da ben çok güzelim deseniz ölmezsiniz hem cinslerim. Karşı cinslerim için espri yapardım ama çoğunluğa haksızlık etmek istemiyorum.

Sonuçta bir önce ki yazım #ahtapot konusundaydı ve istemeden size güzelim hayvancığı yere yere onun kadar aklınızı kullanamıyorsunuz diyemiyorum 🙂 çünkü buna bende dâhilim.

Kendinizi çok sevin! Mümkünse başkalarına da bulaştırın.

Gülümseyişinizi hak etmeyen insanlara da bulaştırın demiyorum, bulaştırsanız da bir yol olmaz diyorum 🙂 çok sevdiğim bir atasözü var ancak yazamıyorum. Güzel gülümsemeniz eksik olmasın, kimse sizin değerinizden fazla değil ve tabii ki az da değil ama her koyun kendi bacağından asılır. Sizin için siz önemli olun gerisi zaten mis gibi yolunu bulur.

Sevgilerimle,
Merve♥

Unutmadan şunu da eklesem iyi olur; unutmayın gün olur en sevdiğiniz t-shirt bile toz bezi oluyor. Yani…♥
#söyleyeceklerimbukadar

Ey Sevgili Sevgililer,

Bugün biz kadınları hatırlamanız için güzel bir fırsat diyelim. Cevabı hemen duyar gibiyim ama geçiştirelim birazcık her şeyi de duymak zorunda değiliz.
Aman yanlış anlaşılmasın öyle oturup çeşit çeşit mekan adı sayacak ya da alınacak uygun hediyeler listesi falan yapmayacağım yani. Hemcinslerim kızmasın. Sebebi var konuyu güzel yere bağlayacağıma dair söz veriyorum şimdiden.

Hani yemeğe çıksanız her gün çıkarsınız nedir yani bu günün sihirli özelliği hangi hemcinsimin başına gökten bir elma düşmüş ve o elmanın içinden parlak mı parlak temiz mi temiz bir pırlanta çıkmış ki? Yani hem de karşı cinsimin kafasına taş da düşse böyle bir mucize gerçekleşmeyeceğinden. Ama umutsuz olmayalım yazıyı okuyalım. Keep going arkadaşlar…?.

Ben böyle günler de klasik İtalyan geleneği madem evde makarna yenmesini uygun buluyorum zaten hali hazır da en sevdiğimiz yemeklerden biridir makarna. Hani ben yememek için kendimi tutsam da bugün özgürüm nefes alamayana kadar makarna yiyeceğim. Ama yapan biri var tabii ki ondan böyle söylüyorum bakmayın. ☺?

Zaten ev yaşantısını inanılmaz seven biriyim koy bir film, yap bir makarna, aç güzel bir şarap oldu da bitti işte, kim verebilir bu konforu sana dimi? Ama sakın bu yazıyı takiben sizler de bunu güzeller güzeli yepyeni sevgililerinize yapmayın biraz alıştırın kendinize ilk önce. Ondan sonra evde yer sofrası mı kurarsınız, çiğ köfte yapıp tavana mı atarsınız o sizin bileceğiniz iş. İlk flörtlerde bu günleri iyi değerlendirmek lazım. Hem bize de sonradan kafanıza “sen eskiden böyle değildin, değiştin” diyecek malzeme çıkar. Haksız mıyım? ?

Unutmayın ki her erkeğin ilk sevdiği kadın Annesidir. Annesine bağlı ve saygılı bir erkek her zaman size de aynı sadakat ile bağlı kalır tabii bunun olumsuz tarafları yok mu saymakla bitmez o ayrı bir başlığın konusu. Onları sonra konuşuruz.?

Gelelim Vikipedi’nin faydalarına klasik canım benim o, bütün kafa karışıklığımı gerekli gereksiz bütün bilgilerle dolduran bilgi bankam.

Canım vikipedi diyor ki bu harika anlamsız gün için; Kökeni, Roma Katolik Kilisesi’nin inanışına dayanan bu gün, Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple bazı toplumlarda “Aziz Valentin Günü” (İngilizce: St. Valentine’s Day) olarak bilinir. Valentine kelimesi, Batı medeniyetlerinde hoşlanılan kişi veya sevgili anlamlarında da kullanılır.

Günümüzde, bazı toplumlarda sevgililerin birbirine hediyeler aldığı, kartlar gönderdiği özel bir gün olarak devam etmektedir. Tahminlere göre 14 Şubat günü, tüm dünyada 1 milyar civarında kart gönderilmektedir. Bunun yanı sıra hediye alımlarından kaynaklı piyasada satışlar artmaktadır.

Kısaca diyebiliriz ki çok akıllının biri sayesinde ticarileştirilmiş gün. Yani düşünsenize bazı çiftler ay dönümü, ilk kıvılcımın doğduğu gün, ilk tanıştıkları gün, doğum günleri falan derken birden fazla gün kutluyorlar yani düşünemiyorum bu kadarını da artık saçma da geliyor hani. Karşı cinsime fazlasıyla hak veriyorum. Ama tabii bazı özel günler asla es geçilmemeli o konuda da varsa zıt bir fikir kesinlikle karşınızdayım.

Her neyse canım vikipediyle devam etmek istiyorum… Şubat ayı ortasının aşk ile ilişkisi antik çağlara dayanmaktaymış. Antik Yunan takvimlerinde, Ocak ayı ortası ile Şubat ayı ortasının arasında kalan zaman Gamelyon ayı olarak adlandırılmıştı ve Zeus ile Hera’nın kutsal evliliğine adanmıştı.

Sanırım ondandır ki bu ay bereketli ve kutsal saptanmış buradan da bu gün takvimlere eklenmiş. Olsun zararı yok çiçek çiçektir diyorum çok şekerce.

Şaka bir yana ticari günlere gerçekten çok karşıyım ama artık toplumca buna itaat ettiğimiz için bir kişinin ya da on kişinin düşüncesiyle bugünler yasaklanmıyor.

Dünyada sadece bir tek Suudi Arabistan’da sevgililer gününü kutlamak yasak olduğundan o güne özel satış ve hediye paketleri hazırlanmaz. Sebebi tabii ki tahmin edersiniz ki dini ve kültürel nedenler. Ama dinle ilgisi ne kadar yakından diye baktığın da bunu tek yapan ülkenin en dindar ülke olarak bilinen Suudi Arabistan tarafından yasaklanmış olması tabii ki sizi şaşırtmıyor eminim. Ancak orada yaşamış biri olarak hemen şu tezi de çürütmek isterim halk gene bildiğini okuyor okumasına, günah deyip vaz geçende var, bana her gün sevgililer günü diyen de var. Suudi Arabistan ‘da sevgiliniz ya da eşinize öyle sıradan hediyeler de alamazsınız. Alınan her şeyin ne kadar abartılı ve gösterişli olduğunu eklemek zorundayım dolayısıyla kendi içlerindeki dini ve kültürel sebeplerle yasaklanmış gün olarak bilinse de genel olarak orada her gün sevgililer günü.

Hatırlıyorum da evde çiçekleri koyacak yerimiz kalmamıştı üstelik bunları gönderen sadece yakın arkadaşlardı. Şimdi ise evde yeterince bol yerimiz var ama artık Arabistan’da değiliz.

Şaka bir yana dediğim gibi ticari günler de bir beklenti içinde olmamak lazım ama ben anlık jestleri ve beklenmedik sürprizleri daha anlamlı buluyorum. Ama asla doğum günlerinden yana kastım yok, hatta en unutulmaması gereken özel gün bence doğum günleridir. Bunlar bir kuru sözle de olsa mutlaka insana hatırlandığını hissettirmeli diye düşünüyorum. Ama biz de aynı kültürel durumlar olduğundan ya abartmayı severiz ya da hiç. Umarım sevgililerinizin doğdukları o muhteşem günü unutmayan bir tanecik güzel sevgililersiniz sizler de.

Unutmayın kadınların en hassas oldukları konuların başında doğum günleri gelir. Lütfen duyarlı olalım karşı cinslerim. Sonra sizi daha iyi anlayabilmemiz için daha çok krediniz falan da olur hani. Neyse bunu okuyan karşı cinslerim tipik bir kadın yazmış diye düşünsün istemediğimden gene o tipik kadın gibi konuyu kendimize çeviriyorum.

Sevgili hemcinslerim bugün gül alamadınız mı? Üzülmeyin harika bir fikrim var kendinize bugün çiçek ısmarlayın. Cömert olun kocaman bir buket yaptırın. Kafanıza, keyfinize nasıl uyuyorsa öyle geçirin bugün. Kızları arayın kafa kafaya verip yüz yılın aşkına muhteşem enerjilerinizi gönderin.

İnsanın önce kendini sevmesinden başlar başkalarını anlaması ve sevmesi. Mutlaka sizin de kalbinize eş ve yakın bir kalp var bir yerlerde, belki de kader planında ki süreyi tamamlamayı bekliyordur sizinle tanışmak için. Her bir insanın bir ruh eşi vardır er ya da geç yaşadığınız ömürde onunla tanışırsınız. Kimimiz onun gerçek aşk olduğunu bilemez veya farklı koşulların altında mücadele etmeden ondan vaz geçeriz. Bu yüzden o kadar da umutsuz olmamak lazım hayat, en nihayetin de hep sürprizlerle dolu kısacık bir serüven. Sade ve sadece hayatımızda benim için önemli dediğiniz biri var ise kalp kırmamaya özen gösterin diyebilirim çünkü onun telafisi ne bugün ki gibi ticari bir gün ile telafi edilir ne de maddi değeri olan bir hediye ile. Kalp camdan yapılmamıştır ama duygusal kalkanı camdan da keskindir.

Her birimizin noksanları ve defoları olduğunu unutmadan bu bakış açısıyla bakmak olumlu olacaktır diye düşünüyorum. En mükemmeli diye bir tanımlamaya da zaten inanan biri değilim. Kusursuz diye bir şey yoktur. Hayatımızdaki güzellikleri kusurlarıyla da sevebilecek kadar yüksek gönüllü olalım bunun dışında her gün zaten adını ne koyarsanız günü olsun.

Kalbi boş olan herkesin gönlüne göre iyi bir sevgili diliyorum tabii ki bundan fazlası hayat arkadaşı olsun diyorum. Karşı cinslerime hayatlarında ki güzel ruhları ihmal etmemelerini tavsiye ediyorum.
Adet yerini bulsun madem Sevgililer Gününüz kutlu olsun.