Böyle dediğinde ilk ne çağırışım yapıyor? Kenan doğulunun o mükemmel şarkısı hep merak etmişimdir neden yazılmış bu sözler. Nedenler, niyeler beni çok ilgilendirir. Denizin dibini hep merak ederim o yüzden ne varsa dipten gelir yasası ile bakarım olayların gelişimine. Sanırım bu şarkı da o zamanlar biraz bu yüzden yazılmış olmalı. Ve de herkesin zamanında mutlaka bir sevdiği için dinlediği, ağladığı şarkıdır. Eskiler de var ne varsa. Ah ah mazi….

Hangi rüzgar attı seni
Niye döndün ki geri
Kimseler seni sevmedi mi ?
Umduğun gibi deli deli
Küllenip giderken acılar
Kendi kendime yaşamaya
Donmuş bir gözyaşı gibi
Akmayan şu yaşantıma
Alışıyordum, öğreniyordum
Savaşıyordum, kusura bakma başarıyordum
Aklım buz gibi yanına koştu
Ellerim ellerine kaçtı
Bu ziyaret amacını aştı
Kaderim yolundan şaştı
Yüreğim bana karşı çıktı
Karışmam bu iş beni aştı
Olan oldu ateşini yaktı
Yine aklım çok karıştı

Neden mi aklıma takıldı esti de oturdum bir şarkı sözünden çıktım yola ve başladım bloguma yazıyorum şimdi di mi… ?
Sorarlar 🙂
Bende seve seve cevaplarım…
Son zamanlar da aslında hep yazmak istediğim bitmiş kitabımdan da kısa kısa yayınlanmak için sabırsızlandığım yazılarım var, hem biraz sizinle paylaşmak hem de ortamı yumuşatmak için diyelim.
Şarkıda ki gibi amacını aşmadan.

Biliyorsunuz öyle bir dönemdeyiz ki, insan olarak çok fazla çaba ve zorlayıcı etkenler altındayız. İnananlar vardır, yoktur sonsuz saygı duyuyorum ama ben içinde olduğumuz jeolojik zaman dilimine ve gökyüzü hareketlerine inanılmaz derecede takıldım kaldım. Aklım karışık yani hani o bakımdan 🙂

Tatlı Tatlı gireyim istiyorum konuya…
Kimseyi kaçırmadan özelliklede Erkeklerimizi…
Şimdilerde ki ilişki düzeni biliyorsunuz ki hep alternatifler üzerine kurulu. Yani kadın ve erkek arasında artık rekabette kalmadı. Bir ilişki bitmeden duygusal anlamda yani, bir diğeri rahatlıkla başlayabiliyor.
Sen değilsen başkası var bakış açısı ya da cepte dursun skor olsun diye. Ve buna da kitabın son sayfasına yazar gibi saygı çerçevesinde diyor insanlar. Arkadaşlıklar da aynen böyle yürüyor. Dürüstlük bir yana bir başkasının üzüntüsünden dört köşe olan ve sağa sola sevimsiz sevimsiz gülen insancıklarla doldu hayatlarımız.

İnsani ilişkilerimizi tüketmek üzere yaşıyoruz aslında… Biri biter bir diğeri başlar kafası… Aslında ne acıdır ki, bir insanın başka bir insanla kurduğu iletişim öyle hiçte kolay değil biliyor muydunuz bunu. Tanışmalar, vesile olmalar, tesadüfler aslında hep bir enerji sistemi üzerine kurulu. Evden hiç çıkmayan birinin birini tanıması tabii ki mümkün değil. Ama artık internet var 365 gün aynı koltukta otursan bile hiç tanımadığın bir sürü insanla kontak kurabilir ve hayatını paylaşabilir hale geliyorsun. Hele hele sosyal medya…
Bence dünyanın en hazinli sonunun bir sebebi olacaktır.

Kâhin falan değilim tamamen duygusal olarak söylüyorum manidar bir biçimde hayatlarımızı tüketen ve doğru şekilde kullanılmayan bu sosyal medya furyası sonunda birçok kurulu düzenin de sonunu getirecektir diye düşünüyorum.

Hayatlarınız da sahip olduğunuz kurulu ya da kurulmak üzere olan düzenlerinizi iyi yönetin. Bir gün koşarak, çok acı çekerek birinin yanına son sözünüzü söylemeye de gidebilirsiniz, gitmek için fırsatınız da olmayabilir. Aynı şarkıda ki gibi… Tanıdığınız bütün insanları belli sıfatlarla hayatlarınıza oturtur ve öyle değerlendirirsiniz elbet doğanın kanunu ancak herkes de aynı değildir. Çok severim bu sözü “taş yerinde ağırdır” bazen gerçekten ağırdır ve kalkmaz yerinden. İşte bu saniyelik güzellikleri bozmamak adına sevdiklerinize çok daha sıkı sarılın derim. Her şeyin çözümü ve bir şekilde toparlanabilmesi mümkün olan bir dünya düzenindeyken bir tek şeyi düzeltemezsiniz. O da ölümdür. Hepimiz ölümlüyüz. Hiç bir şey sonsuza dek sürmez ama izlerini ve sevgisini ebedi olarak bırakır. Bu detayları kaçırmamak gerek. Hayat çok basit bir denklem üzerine kurulu “sana yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapma.!” Buna empatiyi de katarsak anlaşılması çok net olabilir diye düşünüyorum.

Her şeyin bir alternatifi vardır, olmalıdır da ancak nefes alan bizlerin alternatifleri duygular bağlamında var oluyor ise bunu da iyi yönetmek lazım.

İyi insanlarla karşılaşın, harika bir hafta dilerim herkese…
bol şanslı ve sağlık dolu.

Sevgilerimle,
Merve♥

1 cevap

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir